Басқы бет → БАҚ біз туралы → «ҚАЗЖОЛҒЗИ» АҚ-НЫҢ ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ АВТОЖОЛ САЛАСЫНДА СЫНАҚТАН ӨТКІЗІП

Жаңалықтар

барлық жаңалықтар

«ҚАЗЖОЛҒЗИ» АҚ-НЫҢ ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ АВТОЖОЛ САЛАСЫНДА СЫНАҚТАН ӨТКІЗІП

12 мамыр 2020

Қазақстан нарығында ұсынылатын жаңа материалдар, әдістер, технологиялар, зертханалық құрал-жабдықтардың үнемі жетілдіріліп отыруына байланысты «ҚазжолҒЗИ» АҚ тәжірибелік-зерттеу жұмыстары үнемі жетілдіріліп, дамытылып отырады. Мәселен, асфальтбетонның көліктік-пайдалану сипаттамаларын жақсартудағы көптеген өзекті мәселелерге байланысты, институтымыздың жол құрылыстары және материалдары бөлімінің мамандары оларды шешуге оңтайлы ықпал етуде.

Аталған маңыздыт мәселені шешу жолында  «ҚазжолҒЗИ» АҚ-да «Akzo Nobel» (Швеция), Evotherm (J1) (Франция, Канада, АҚШ), Iterlow-T (Италия) қоспаларын сынамадан өткізді. Сонымен қатар, ASTEC компаниясы шығарған  көбіктенетін битум технологиясы арнайы қондырғы немесе саптаманы және 3,8-4,0 атм (механикалық көбіктену) жоғары қысымды су құбырын қолдана отырып сыналды. Аз мөлшерде суық су (массасы 2% -дан аз) ыстық битумға құйылған кезде ол бірден буға айналады. Битумның көлемі бір уақытта уақытша ұлғаяды және ол инертті материалды жақсартады. Бұл технология Америка Құрама Штаттарында кеңінен қолданылады, олар осы әдіспен  90%  шамасында жылы қоспалар алып отыр.

«Жылы» қоспаларды дайындаудың тағы бір тәсілі - сұйық түрінде битумның 0,5-1% мөлшерінде және ұнтақ түрінде 2% -дан 4% -ға дейін, күрделі әсер ететін арнайы энергияны үнемдейтін қоспаны қолдану әдісі. Бұл «жылы» асфальт қоспаларының физика-механикалық қасиеттерінің сапасына нұқсан келтірместен қоспаларды дайындау температурасын және оны тығыздауды төмендетуге мүмкіндік беретін байланыстырушы зат пен минералды материал арасындағы адгезияны арттыратын полиаминдер класына арналған химиялық қоспалар болып келеді.

«ҚазжолҒЗИ» АҚ жасаған бірқатар зерттеу жұмыстарының нәтижесінде  «жылы асфальтбетон» технологиясының артықшылықтары мынадай  екендігі анықталды;
- физикалық және механикалық сипаттамалары дәстүрлі ыстық асфальтбетонмен бірдей, бірақ судың төзімділігі артып, төмен ауа температурасында, төсеу және илемдеу кезінде қажетті тығыздау коэффициентін қамтамасыз етеді;
- қоспаны дайындау температурасын 120 ° C дейін төмендету арқылы асфальт өндірісіндегі энергия шығынын 20% -дан 25% -ға дейін азайтады;
- 110 ° C-тан 100 ° C-қа дейінгі температурада «жылы» қоспаларды дәстүрлі асфальт қоспаларына қарағанда 10% жоғары судың ұзақ мерзімді қанығуымен қажетті тығыздау коэффициентімен және жоғары суға төзімділікпен илеу мүмкіндігі;
- зиянды СО2 шығарындыларын азайту арқылы жұмыс орнындағы температураны төмендете отырып, жұмыс жағдайларын жақсарту;
- дәстүрлі ыстық асфальтты қоспалармен (түтін мен булану) салыстырғанда, атмосфераға зиянды заттар шығарындыларының 30% -дан 100% -ке дейін айтарлықтай төмендеуі болып келеді.

«Жылы асфальтбетон» технологиясын қолданудың басты артықшылығы - араластыру мен сығымдаудың төмен температурасы, асфальт зауыттарының энергия сыйымдылығын төмендету, атмосфераға зиянды шығарындыларды азайту, сонымен қатар қашықтыққа тасымалдау және құрылыс маусымын ұзартуға мүмкіндік береді.
Сонымен, жүргізілген зерттеу жұмыстарының  нәтижесі бойынша,  «ҚазжолҒЗИ» АҚ Қазақстан Республикасының автожол саласындағы жаңа технологиялардың бірі ретінде өндіріс қоспасын өндіру және төсеу режимдерінде жұмыс температурасын төмендетуге және құрылыс маусымын ұзартуға мүмкіндік беретін «жылы асфальтбетон» технологиясын қолдануды ұсынады.

Еске салсақ, зертханалық зерттеулер мен тәжірибелік-өнеркәсіптік пайдалану негізінде «ҚазжолҒЗИ» АҚ «Энергия үнемдейтін қоспалармен (« жылы қоспалар ») асфальт қоспаларын дайындау және пайдалану бойынша ұсыныстар» Ұ ҚР 218 - 120-2014 ведомстволық нормативтік-техникалық құжат әзірлеген болатын, оған 2018 жылғы жағдай бойынша жол сорабының түзілу тұрақтылық көрсеткіші бойынша өзгерістер енгізілді. Жоғарыда көрсетілген энергия үнемдейтін қоспалар ҚР СТ 1225-2019 асфальтбетонға, ҚР СТ 1223-2019 полимерасфальтобетонға және ҚР СТ 2373-2019 полимер-ЩМА енгізілді.

«ҚазжолҒЗИ» АҚ ғылыми-техникалық қолдауымен битум салмағына 0,4% - 0,5%  негізделген, Iterlow-T қолдану арқылы Павлодар қаласында тәжрибелік телімдер салынды. Сондай-ақ, 2015 жылы мемлекеттік сараптаманың қорытындысын ала отырып, республикалық жоғарғы қабаты ЩМА 20, түсіру температурасы - 135 ° С; сығылу температурасы - 100-135 ° С  Evotherm қолдана отырып Нұр-Сұлтан қаласында 5, Алматыда 2 тәжрибелік телім салынса, - 0,4%, битумның салмағы бойынша Redicet (сұйық түрінде) Алматыдан 210 шақырым қашықтықтағы  Бақанас кентінде және 0,3%  маңызы бар«Күрті-Бұрлыбайтал»  тас жолының 22 + 950  және -23 + 350 шақырымындағы учаскескелерін  қайта жаңарту бойынша жобалық-сметалық құжаттамасын әзірлеуде қолданылған. Бұл жоба жүзеге асырылуда.

 


Біздің серіктестер